Kursus i sociale medier i København

Synlig på de sociale medier

Deltag fysisk i klasseværelset eller på distance via Zoom.

Hvis du skal sælge et produkt eller en ydelse, behøver du ikke at have din egen hjemmeside eller være med i lokalavisen. I dag kan du bruge de sociale medier til at sælge budskabet.

Underviser Michael Bredahl
Michael Bredahl Underviser hos FOF
  • Vi ser på Facebook, Instagram, Pinterest, LinkedIn, Google Business Profile (Maps) og YouTube som udgangspunkt, men vi kan komme ind på flere, hvis der er tid og stemning for det.
  • Vi ser på, hvad der skal til for at opnå den bedst mulige synlighed på de forskellige medier, hvordan du kan gribe det an, og hvilke virkemidler der kan bruges, for at din forretning kan vokse (eller blot øge din synlighed online).
  • Vi ser på, hvordan det kan kombineres med din hjemmeside, hvis du har sådan en, og hvordan det sammen med nyhedsbreve kan knytte hele din online synlighed sammen.
  • Vi skal også se på, om det er muligt at sætte det hele på autopilot, så du ikke behøver fokusere på det hver dag, men måske blot en dag om ugen eller om måneden.

Kom med på dette kursus i sociale medier i København – et stenkast fra Nørreport Station.

Vi gennemgår alle de elementer der skal til, for at du bliver mere synlig på det eller de sociale medier, der giver mening at være på for dig.

Kurset starter med en kort introduktion til hvad sociale medier er, og hvorfor det kan være en fordel at bruge dem for at bringe sit budskab ud til flere.

Lørdagen bruges til at gennemgå, hvilke muligheder der er for at lave nogle gode opslag på Facebook og Instagram, hvor vi skal se på billedstørrelser, typer af opslag, hashtags og andre effekter, der kan bruges til at øge synligheden af opslag.

Vi skal også se på, hvordan der postes, om det skal være fra vores personlige profil, eller en Facebook-side samt hvilke fordele og ulemper, der er for hver af dem.

Vi prøver at lave nogle opslag – evt. private hvis de bliver for testagtige, så ingen andre ser dem – og vi prøver at lave en plan for udgivelse, samt ser på, hvordan vi evt. kan sætte det på autopilot, så vi ikke behøves tænke over udgivelser hver dag, men kan vælge en dag om ugen/måneden, hvor alt planlægges, så resten af tiden kan bruges til det, vi er bedst til.

Om søndagen starter vi med spørgsmål om emnet fra dagen før, inden vi ser på, hvordan vi kan øge synligheden ved at bruge LinkedIn, Twitter, Pinterest, YouTube og Google Business profile (tidligere Google MyBusiness) = Google Maps Pins.

Vi skal oprette nogle opslag og prøve de forskellige muligheder af og bl.a. finde ud af, om vi kan bruge de samme billeder, og her er der også mulighed for at sætte tingene på autopilot.

Når du har gennemført kurset, er du godt klædt på til at kunne bedømme, hvilke sociale medier der er relevante for din målgruppe, lave udgivelsesplaner for forskellige typer opslag, og kunne sætte det hele på autopilot, så det kører automatisk i en periode.

Fjernundervisning hos FOF